Kilka wskazówek, że ząb może wymagać leczenia kanałowego

Leczenie kanałowe, czyli inaczej leczenie endodontyczne, to zabiegi stomatologiczne pomagające ocalić zęby, które w innym przypadku musiałyby zostać usunięte. Leczenie kanałowe zębów w nowoczesnym wydaniu może być naprawdę precyzyjne, a przy tym szybkie i bezbolesne. W naszym wpisie przyjrzymy się bliżej, jakie są najważniejsze wskazówki do tego, że ząb może wymagać leczenia kanałowego. Zerkniemy też na przebieg leczenia endodontycznego.

Charakterystyczne wskazania do leczenia kanałowego

Leczenie kanałowe zębów jest potrzebne przede wszystkim w sytuacji, gdy dochodzi do zapalenia lub zakażenia w obrębie miazgi. Objawy są wówczas dość wyraźne: to ból lub większa nadwrażliwość na zmianę temperatury lub dotyk. Zabiegi endodoncyjne są stosowane także wtedy, gdy ząb jest pęknięty, całkowicie złamany lub różni się barwą od pozostałych zębów. Konkretne wskazanie do leczenia kanałowego stomatolog wystawia po przeprowadzeniu wymaganych badań, dlatego też leczenie kanałowe zębów jako kompleksowa usługa to kilka wizyt w gabinecie dentysty.

Dlaczego leczenie kanałowe zębów jest wręcz niezbędne w przypadku zapalenia lub zakażenia?

Trzeba powiedzieć wprost, że wiele osób decyduje się na wizytę u stomatologa dopiero w momencie, kiedy z zębami dzieje się coś niedobrego. Nie zauważamy niepożądanych zmian, dopóki nie zaczynają nas wyraźnie niepokoić, a czasem nawet po usłyszeniu diagnozy i wskazań szukamy na własną rękę środków, by uniknąć kolejnej wizyty w gabinecie dentysty. Nie należy tego robić! Zapalenie lub zakażenie w obrębie miazgi może skończyć się powikłaniami. Przykład: bakteryjny stan zapalny miazgi zaczyna się rozrastać i obejmować sąsiadujące tkanki, a to skutkuje jeszcze większym bólem. Dlatego, jeśli tylko coś podejrzewamy – nie zwlekajmy